کدنویس شو codnevissho

آخرین مطالب

اصطلاحات کاربردی هک و امنیت

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۴۰ ب.ظ

تارگت (Target) چیست؟
تارگت در لغت به معنای هدف و واحد است، بر فرض اینکه شما سایتی برای نفوذ در نظر دارید، به این سایت، تارگت یا هدف گفته می شود.

باگ (Bug) چیست؟
باگ در زبان انگلیسی به معنای حفره می باشد، باگ ها یا حفره های امنیتی مواردی هستند که در اصل اشکالات برنامه نویسی، برنامه نویسان وب می باشد، که هکر از این اشکالات و خرابی ها می تواند به نفع خود استفاده کند. برنامه نویسان معمولا با انتشار و نصب وصله های امنیتی یا همان پچ (Patch) موجب حذف باگ و جلوگیری از حمله های بعدی میکنند. اگر CMS  یا اسکریپت شما باگ داشته باشد هکر می تواند به هاست شما نفوذ کند و سایت تان را هک کند .

دیفیس چیست؟
دیفیس در کل به معنای تغییر ظاهری سایت یا یک صفحه است.برای مثال وقتی شما یک سایت رو هک می کنید برای اثبات هک خود صفحه اول سایت یا صفحات جانبی رو تغییر می دید، به این عمل دیفیس کردن می گویند.


بایپس چیست؟
بایپس به معنای دور زدن یا همان میانبر است، گاهی وقت ها شما، در حال هک کردن یک تارگت هستید و برخی از دستورات شما به دلایل مختلف مثل ابزار های امنیتی سایت و یا … اجرا نمیشه، حالا برای ادامه کار خود با مشکل روبرو شده و باید با کمک انواع روش ها دستورات خود را به نحوی وارد کنید که این مشکل رو دور بزنه، به این کار بایپس کردن می گویند.

بک دور (backdoor) چیست؟
در لغت به معنای “در پشتی” است؛ در علم هک به فرایندی در عملیات نفوذ گفته می شود که هکر راهی را برای نفوذ های بعدی خود در سیستم آن تارگت هک شده ایجاد می کند؛ که اگر راه های قبلی پچ و بسته شد بتواند از بک دوری که ایجاد کرده دوباره نفوذ کند؛ برای مثال سیستم تارگت را می توان یک اتاق فرض کرد که شما برای وارد شدن دوباره به آن، سوراخی را در بخش یا بخش هایی از دیوار آن اتاق ایجاد می کنید.

اکسپلویت چیست؟
اکسپلویت ها کد های مخربی هستند که بنا بر نیاز نفوذ گر نوشته می شوند( البته همگی مخرب نیستند.) در مقالات بعدی به صورت وسیع تر به شناخت اکسپلویت ها می پردازیم.

اصطلاحات کاربردی هک و امنیت (۳)
دورک چیست؟
دورک ها سری کد هایی هستند که فرد برای جستجو سریع و دقیق تر در موتور های جستجو از آن ها استفاده میکند.

هش چیست؟
هش مدلی از سیستم رمز گذاری متن است.می توانید به صورت مدل های مختلفی مثل SHA و MYSQL MD5 و… باشد.

کرک چیست؟
در کل به معنای شکستن و نفوذ است که این نفوذ می نواند به برنامه ها باشد و این شکستن میواند شکستن

پسورد ها و متن های رمزنگاری شده باشد.

هگز چیست؟
یک نوع الگوریتم رمزنگاری است.

 

۹۹/۰۲/۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
Codnevissho

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی